0

Fonemix med S tips!

Istället för att läsa traditionell saga när sonen skulle gå och lägga sig ikväll gjorde vi en saga med Fonemix m S!

Jag blev faktiskt väldigt imponerad hur snabbt NeNe hajade vad han skulle göra! :)

Jag gjorde först en saga med bilderna från vänster till höger (läsriktningen). Jag berättade samtidigt som jag la bilderna. Sen använde jag mig av inspelningsfunktionen.

Jag berättade en saga med hjälp av bilderna o spelade in. Sedan spelade vi upp det jag läst in och så fick NeNe lägga bilderna i rätt ordning under tiden.

Här är en av de sagor vi gjorde o NeNe fick lägga ur bilder till...

Det jag blev mest imponerad över, det var att han la den bilden jag avslutat min berättelse med sist, när berättelsen precis hade börjat. Och så lämnade han mellanrum mellan den o de övriga!


Den ovanstående med ambulansen var inte exakt dessa bilder, jag bara illustrerar vad jag menar...

Så testa med era barn också!!

Kramar Mamma C