0

Morgonen innan operation...

Egentligen var ju tanken att jag o lillasyster skulle följa med idag.... Sysselsätta oss i stan medan NeNe och pappa var på sjukhuset... Men han fick första tiden på dagen 7:15, operation kl 8. Så det kändes mer jobbigt att släpa med lillasyster än att vara hemma "själv" med min oro... Sagt o gjort nu är jag hemma o grubblar istället...

När mannen skulle sätta på Emlaplåstret så kluddade det så klart ;) han fick inte bort allt "papper" så han trodde att det var kört o sprang o hämtade sårtejp...men så kom jag som tur var till undsättning, lugn som en filbunke till skillnad från min uppstressade stackars man. Vi löste plåsterpåsättningen relativt lätt... NeNe halvsov fortfarande, men protesterade ändå!

Som toppen på allt detta så skulle han dricka 25ml flytande Alvedon! De kallar det uppladdningsdos, därav så stor mängd! Men det gick ner o stannade kvar där nere :)

Glömde ju skriva att vi plöjde igenom 1177's filmer igår om operation igen. NeNe var faktiskt faschinerad och verkade förstå allt som hände på filmerna. Vi försökte förklara att han, liksom Bella på filmen, också skulle få sova och ligga i en sjukhussäng. Likaså att skulle få lustiga gröna kläder o en mössa.

Nu ligger jag här och tänker att jag skulle ju ha sovmorgon idag! Jag är hemma med lillasyster... Men tack vare att tankarna cirkulerar runt i huvudet så är det stört omöjligt! Känner att jag skulle behöva det ändå eftersom huvudvärken sakta kommer krypandes.

Kram Mamma C