1

När allt faller på plats... (mobilinlägg)

Igår kom bollen om NeNes framtid i rullning! Jag startade denna blogg för att få ventilera mitt inre, jag skickade ett mycket tydligt mail till förskolechefen o den insatta specialpedagogen o fick svar! Jag fick ett otroligt härligt gensvar från fb där jag l ut länken till denna blogg i två grupper!

Känslan av lycka sökte mig igen under kvällen igår! Tänk så lite sin kan krävas för att det ska kännas så mkt bättre! <3

Tillbaka till mailet, de tog mig på fullaste allvar o vi har redan ett möte inbokat! För att diskutera/planera NeNes framtida åtgärder!

Idag ska jag ringa/maila till de jag nämnde igår för att få en remiss till utredning! Vi överger region Skåne och den Logoped som vi inte var nöjda med, det känns också otroligt bra!

Så väntar vi på vår remiss till Laurentikliniken som ska bedöma ev borttagning av halsmandlarna och körteln bakom näsan (polyp) eftersom han snarkar. Sen kanske detta också kan påverka talet? Samtidigt får de kolla om han inte har för kort tungband och gomspalt så är det också isf uteslutet.

Pratade med förskolan idag o de beundrade min uppriktighet ;) Vi vill ju alla NeNes bästa!


Kramar C

1 Stella:

Lycka till med utredningen! Det är otroligt skönt att känna att man faktiskt gör något. Visst är det jobbigt med tanken på en diagnos samtidigt som det kan vara en hjälp att få en förklaring och ett sätt att förstå och hela syftet är att kunna ge barnet rätt stöd. Och mitt favoritcitat från Almas läkare: "En diagnos är ingen prognos". Barn utvecklas hela tiden och det som är ett problem i dag behöver inte vara det sen. Kram!

Svar: Å jag hade den frasen i mitt huvud både igår och idag... "En diagnos är ingen prognos!" Det hjälper så mkt att tänka så! Tycker själv att en diagnos kan hjälpa många inblandade på traven att göra rätt och ge rätt sorts stöd :) Kramar!
Camilla Strömberg