0

Lite av en tradig dag...

O för alla som inte är bekanta med skånskan, så betyder tradig "tråkig"...

Det går ju lite upp o ner och just idag har varit en sån dag då jag fokuserat på det som inte fungerat...

Bara det att en personal på dagis säger ngt om språket o kommunikation i samband med att hon berättar om en konflikt... 

Kanske beror det också på att vi hade "överlämnande-konferens" av våra gamla elever.. Väldigt många där som är i behov av särskilt stöd i varierande omfattning, något som säkerligen präglade mig. Jag tänkte nämligen vid mer än ett tillfälle att "tänk om det var min son vi pratade om". En ny diagnos på en av barnen med impressiv språkstörning, vilket inte helt oväntat ledde tankarna till NeNe. Inte för att jag misstänker att han har svårt med förståelsen... Samtidigt som det kan framträda längre fram...

Neeee.... Nu hoppas jag att jag kan lägga dessa tankar bakom mig!

Kramar Mamma C