0

Sjunga o tips för att öva prepositioner!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen...men det är nog lite som en av er läsare skrev... Att när det "går bra" blir det mindre skrivande!

I december sjöng NeNe den första hela sången vad jag vet. Då var det "Vi gratulerar". Sedan dess har han pratsjungit mer o mer när han lekt. Sjungberättat liksom. Har försökt inspirera honom vidare i det då jag sjungit andra påhittade texter till befintliga sånger :)

Bra tips! Det ställer ju krav på koncentrationen att lyssna på själva texten också... :)

På förskolan sa de för någon veckan sedan att det var som en champagnekork hade lyft o NeNes språk hade börjat blomstra! Härligt att höra!

Vill dela m mig av ytterligare tips. Jag gjorde ett bingo/finns i sjön-spel m prepositioner... Alltså beskrivande lägesord som framför, bakom, bredvid, under, på o i. Använde mig av officebilder o redigerade dem som jag ville ha dem i paint. Här kommer några exempel!

Gjorde en karta per "par". Tanken är att man ska fråga efterhand man vill ha. T ex har du kortet med ekorren bakom trädet? Än så länge har jag o NeNe bara provat det en gång, men det var roligt! Och ack så lärorikt att bilda meningar med både fråga o beskrivning i samma! Istället för att bara peka på kortet man vill ha till sin bricka.

Ha en mysig söndag!

Kramar Mamma C