0

Ojj...

Nu var det väldigt längesedan jag skrev...Men det är som någon skrev för en tid sedan...att när det är "tyst" då går det bra...
 
Allt flyter faktiskt på bra! Min oro att NeNe ska börja skolan till hösten har lagt sig. Säkerligen beroende på de stora utvecklingskliv han har gjort! Han ordförråd har formligen exploderat! Likaså han grammatiska förmåga! Han använder fler småord och komplicerad satser än tidigare! Han skrev sin lillasysters namn och har börjat inressera sig mer för bokstäver och siffror!
 
Han kan urskilja sina bokstäver till sitt namn och placera ut dem i rätt ordning. Men att skriva sitt namn själv, det är han inte så intresserad av ;) Finmotoriken behöver tränas mer på...
 
Han räknar och visar på antalsuppfattning (han vet att 2 betyder 2 och inget annat). Vi leker ibland med talen och plockar bort och ser vad som saknas osv. Allt i ett naturligt sammanhang!
 
Jag fokuserar just nu på att FINNAS där! Ett tag skrev jag ner allt jag gjorde i träningssynpunkt för honom, men det kändes så forcerat och påtvingat så de sista veckorna har jag inte gjort det. Försöker finnas med i leken istället! Det är ju det ultimata stället att utveckla språket på! Som vuxen kan jag sätta ord på vad han gör och föra leken vidare framåt! Jag är verkligen positivt överraskad över hur mycket han har inom säg!
 
Senaste veckorna har han haft mundiarre, minst sagt! Han har så mycket han vill berätta så det står härliga till! Men tålamodet hos mamman finns inte alltid där..ha ha! Som för de flesta!
 
Utbildningen fortsätter på också, snart har jag bara halva tiden kvar (1,5år).
 
Ha nu en riktigt mysig kväll!
 
Kramar Mamma C