0

Språklig sårbarhet...

Dagens föreläsning av Bruce var väldigt givande, liksom det har varit tidigare! Jag har ju glädjen av att träffa henne mer i och min inriktning (grav språkstörning).

Skulle vilja sammanfatta lite av det jag har med mig därifrån idag...

T ex om ett barns språkutveckling är sen eller avvikande. För min del ser jag gärna NeNes utveckling som typisk men senare. Kanske är det bara ett önsketänkande att den inte skulle vara avvikande. Men om jag jämför med lillasysters utveckling tycker jag mig se många typiska milstolpar som är desamma... Samtidigt kan ju lillasyster också ha en språkstörning?!

Det jag vill hålla fast vid är ändå att se det positivt! Jag vill aldrig tappa tron på en ljus framtid! Jag orkar inte tänka på allt som kan komma att bli...

Något som jag också fick med mig från idag var Barbros benämning "språklig sårbarhet" i stället för "språkstörning". Bara genom begreppet så ger den mer positiv syn på innehållet! Det är viktigt tycker jag!

Avslutar med en bild från föreläsningen...


Många kramar Mamma C