0

Uppföljande möte på förskolan

Igår hade vi haft ett uppföljande möte med anledning av handlingsplanen för NeNe. Det kändes som ett bra möte! Det som jag kände mig lite besviken över var dock att de (mentorn och specialpedagogen) inte märkte någon större skillnad på NeNes språk sedan innan sommaren. De uttryckte att det var svårt att tänka hur det var innan sommaren....? Fast det beror väl (tror jag) på att de inte tillbringat så mycket tid med honom i talsituationer, varken då eller nu?! Andra i vår närhet säger vekligen att det hänt så mycket och att det är lättare att förstå honom nu.
 
Innan sommaren var målet att han skulle kunna säga tvåstaviga ord, såsom mo-rot, pä-ron osv. Det kan han! Innan sommaren hade han väldigt svårt att härma flerstaviga ord, men nu är det en himla skillnad på det! En bra bit till att gå, men vill ändå att hans framgångar ska märkas!

Annars fick vi veta att vi fortsätter med de tidigare satta delmålen och lägger till att han ska kunna säga sitt namn. Det är ju en grundläggande förmåga så det känns alldeles rätt.
 
De jobbar i grupp nu istället för enskilt, så det tror jag blir jättebra! Han är så jätteglad för att gå till spec.pedagogen! Favoriten är nog att leka/spela/berätta Bockarna Bruse :)
 
Nu ska jag sticka och jobba :)
 
Kram Mamma C