1

Pedagog vs förälder

Ibland tar jag min pedagogroll på för stort allvar... Eller rättare sagt jag tar med min roll hem också. Däremot är jag förälder hemma och SKA vara förälder hemma! Vi pratade ju i början på veckan att vi skulle träna hemma varje dag med NeNe på olika sätt. Gick så långt att jag skrev ett schema till mannen vad han kunde göra efter dagishämtning. Mycket kring ipaden, där försöker vi bara pedagogiska appar. NeNe brukar sätta sig själv med olika appar och tränar på uttal och annan språklig medvetenhet utan att vi ber honom göra det, vilket är jättehärligt! Då har utformarna av de spelen verkligen lyckats!
 
Hur som helst föll det naturligt i veckan att vi inte jobbade planerat, pga av influensan. Det är ju jätteviktigt att det kommer naturligt i vardagen för att det inte ska bli något negativt. Jag känner nog lite paniken att vi "måste" göra något när det inte händer något "extra" varken på dagis eller från logopedhåll än.
samtidigt sker mycket av utvecklingen i samspel med andra, men inte bara. Ja ja...om drygt en vecka är är det dags för kontakten med BUP så vi får se vart det bär av efter det.
 
En av apparna som NeNe använder är "Se Bok...ljuden", kan tyvärr inte svara på om den kostar eller om den är gratis...
 
 
 
Man kan välja mellan att placera ut ljuden i ett ord och att lyssna på alla bokstavsljuden. NeNe tycker  både och är roligt!
 
Kramar Mamma C
1 Ann :

Hej. Undrar vad appen heter med ljuden du skrev om? Försökt söka på "se bok... Ljuden" men hittar inte ngt? Verkar vara en bra app åt min son med dyspraxi..,

Svar: Den heter "se bokstavsljuden" sök på det så ska du hitta den :) den förkortades så konstigt i namnet så jag provade söka... Och det ska var "se bokstavsljuden", inget annat :) lycka till!
Camilla Strömberg