0

Tecken-appar

 
Jag har laddat ner och provat en del olika appar för att kunna få hjälp med tecken. Tyvärr har jag inte prisuppgufter om alla.
 
Teckna.se
 
Det går att leta dels utifrån kategorier och dels genom att skriva in i det du söker i sökfunktionen. 
 
Tecknet kan visas både med en film och genom ett ritat tecken.
 
 
 
 
Alla tecken finns inte, men de allra flesta finns! Denna app är min favorit då devidlådde visar film som bild. Nackdelen med denna app är att den verkar beroende av internetuppkoppling.
 
Ritade tecken
 
Detta är en iPhoneapp, men går lika bra att använda i ipaden, liksom ovanstående. Den saknar filmerna med tecken, fördelen här är att man kan spara sina favorittecken. Vilket gör det lättare att komma åt dem man använder mycket. 
 
Teckenlex free
Fullversionen av denna app kostar 139kr. Tyvärr har jag inte fått möjligheten att testa den utan bara "free" varianten. Jag tycker kvaliteten på filmerna är undermålig, positivt är att den är strukturerad på ett överskådligt sätt och har såväl ritade tecken som filmade.
 
 
 
Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att jag rekommenderar dem i den ordning de kommer. Teckna.se i täten följt av ritade tecken och sist teckenlex. Detta utan att jag vet hur mycket varje app kostar...
 
Har du provat andra teckenappar får du gärna berätta om dem!
 
Kramar Mamma C