0

I sakta mak går det framåt....

Nu var det ett tag sedan jag skrev senast...Tankarna kretsar fortfarande runt i huvudet om huruvida NeNes språk kommer att utvecklas snabbare eller om det ska fortsätta i detta långsamma tempo...Men så hör jag om andra barn av andra föräldrar hur deras barns språk har utvecklats lika sent. Det känns så betryggande att det inte "bara är vi". För jag har fortfarande förhoppningen att det "bara" ska vara en språkföresning kopplat till dyslexi... Eftersom dyslexi och språkcentret i hjärnan sitter på samma ställe...Men vi måste ju veta vad det är/beror på så att han kan få rätt hjälp!
 
Nästa fredag får jag veta om jag har kommit in på speciallärarutbildningen! Håller tummarna!! Då kan jag ju själv få konkret veta hur jag ska kunna hjälpa NeNe med hans språkutveckling och även dela med mig till andra i samma situation!
 
Kram på er i sommarsolen!
Mamma C