0

Nästa speciallärare!

YES! Jag kom in på utbildningen! Så till hösten börjar jag läsa till speciallärare med inriktning grav språkstörning! Ska bli så himla roligt och intressant! Jag kommer att vara ledig en dag i veckan från jobbet för att kunna avsätta den dagen till "enbart" pluggande. 
 
Hoppas att få många bra idéer till hur vi kan hjälpa NeNe att utveckla sitt språk och uttal. Tycker framför allt att det är uttalet nu som ähalkar efter. Sättet att uttrycka sig, hitta ord och sätta ihop meningar tycker jag blir bättre och bättre. Däremot är det fortfarande otydligt, framförallt för utomstående är det extra svårt att förstå honom.
 
Tror han börjar bli mer och mer medveten om att han inte "kan" säga allt också. Häromdagen så tränade vi på att säga olika (för honom) svåra ord. Och då var det första han sa "jag kan inte", sen när han väl lyckades så lät det "jag kunde" <3 Härligt! Vill inte pressa honom för hårt heller då han inte ska tappa gnistan att säga "nya" ord.
 
Men det sker som sagt hela tiden en utveckling så vi fortsätter som vi gör.
 
Kramar från Mamma C