0

Sista?!? logopedbesöket...

Idag var jag och sonen hos logopeden igen. Kanske var det sista gången NeNe var där?!? Vet inte...nästa gång ska jag och mannen dit och få höra vad hon har kommit fram till.
 
Logopeden gjorde SIT-testen idag igen.
Där bedömer man barnets språkförståelse, alltså förståelse av olika grammatiska funktioner som prepositioner, adjektiv, långa uppmaningar etc. Det går till så att barnet får peka på den bild som passar bäst till det man läser. Ex. "när barnen tittade ut genom fönstret såg de en lång flicka med flätor som bar på en låda" och så finns det tre snarlika bilder att titta på.
 
Jag sneglade lite på hans svar och såg att en del prickade han in nu som han inte gjorde förra gången. Men det är fortfarande svårt för honom, framför allt när det kommer flera instruktioner i sammanhanget. Men vi får helt enkelt hålla ut en vecka till innan vi får reda på något.
 
Innan vi kom in till logopeden vara det så roligt för NeNe gick in för att laga Köttbullar och makaroner till mig, han själv och babyn (docka).
 
Han dukade så fint! Rött till mig, blått till sig och gult till Babyn.
 
Kramar Mamma C